Ingen varer i kurven.
Forretningsbetingelser
Forretningsbetingelser og garanti
Om os
Velkommen til Restaurantinventar.dk. Webshoppen bliver administreret af Kpa Inventar ApS og KPA Company ApS, som siden 1994 har specialiseret og leveret udstyr til storkøkken i hele Danmark.
Navn : KPA Inventar ApS (restaurantinventar.dk)
Cvr-nr : 38952986
Adresse : Rømersvej 33, 7430 Ikast
Telefon : 71993098
Telefontid : Man-torsdag 08.00 – 16.30 & fredag 08.00 – 13.30
Email : Hovedmail: inventar@kpa.dk
Returret
Der er 14 dages returret på varer i original emballage eller for varer som er i samme stand som da de blev leveret. Fragtomkostninger tur og retur refunderes ikke.
Hvordan returnerer jeg varen?
Du kan først og fremmest afvise modtagelse af produktet. Når vi får dit produkt retur, henvender vi os til dig, så vi får afklaret dit ønske. Hvis du har modtaget produktet, og ønsker at returnere det, skal du henvende dig til os på tlf. 71993098.
Refundering
Når vi har modtaget din returpakke, så vil vores kundeservice straks behandle den. Vi refunderer typisk beløbet til dig indenfor 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde handlen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Refundering af BESTILLINGSVARER
Der opkræves et returneringsgebyr på 15% af prisen for varen, dog mindst 500 kr. excl. moms. Specialproducerede varer kan ikke returneres medmindre andet er særskilt skrevet på fakturaen.
Betaling
Vi afsender din vare, så snart vi har modtaget din indbetaling, med mindre andet er aftalt. Forventet levering herefter er 7-10 dage. Har du betalt med dankort eller mastercard, hæver vi først beløbet på dit kort, så snart vi har afsendt varen fra vort lager.
Internationale kortbetalinger
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Ovenstående gælder for:
Mastercard & Visa
Anvendelse
Disse salgsbetingelser finder anvendelse for salg af ethvert produkt og enhver ydelse fra Kpa Inventar ApS (restaurantinventar.dk). Kundens angivelse af særlige eller generelle vilkår i ordreaccept eller udbudsmateriale anses ikke for fravigelse af disse vilkår, med mindre disse er skrifteligt accepteret af Kpa Inventar ApS.
Levering af inventar samt fragtskader
PAKKEFORSENDELSER:
Pakkeforsendelser sendes med GLS.
PALLEFORSENDELSER:
Hos Kpa Inventar ApS sker levering enten i vores egen bil eller via vores speditør Danske Fragtmænd. Leveringsprisen afhænger af mængden af dit inventar og destinationen for inventaret. Inventar leveres til hele landet, prisen oplyses ved bestilling. Leveringsprisen inkluderer levering udelukkende til fortovskant. Opbæring mv. er en mulighed, som kan tilkøbes mod merpris.
Din vare sendes på alle hverdage som udgangspunkt indenfor 48 timer fra din bestilling, med mindre du har bestilt en bestillingsvare. Skulle din vare være i restordre, vil du blive kontaktet pr. mail eller telefon kort efter din bestilling.
Kpa Inventar ApS leverer gerne til Færøerne, Grønland og udlandet, men der skal forventes en noget længere leveringstid, samt et tillægsbeløb til vores normale takster. Restaurantinventar sælger til virksomheder, hvorfor købelovens almindelige bestemmelser ikke finder anvendelse. Alle leveringspriser på siden er udregnet ud fra levering til brofaste øer. Tillæg for levering til øer incl. Bornholm kan forekomme.
Ved varer som skal sendes med fragtmand, husk da altid at tjekke varen for eventuelle fragtskader INDEN der kvitteres for modtagelsen. Er der fejl eller mangler bemærkes dette på selve fragtbrevet, det samme gælder såfremt leverancen har været udsat for tyveri. Fragtmanden er blevet bedt om at ringe til dig 30 minutter inden han ankommer på adressen, denne ydelse er kun et ønske og ikke et krav. Ved skjulte skader skal der ligeledes reklameres straks efter modtagelse og fejlen er konstateret. Tag gerne billeder af udstyret inden dette flyttes. Pak udstyret ud allerede inden kvittering på fragtbrevet.
Ifølge dansk CMR-lovgivning er det altid modtageren, som har ansvaret ved modtagelsen af godset! Reklameres der ikke rettidigt er retten til at gøre mangler gældende bortfaldet.
Priser, betaling samt forfaldne fakturaer
Alle priser på Restaurantinventar.dk er excl. moms. Kpa Inventar ApS sælger til erhvervsdrivende. Når fakturaen er betalt har kunden accepteret at varen er til erhvervsbrug og købelovens almindelige bestemmelser derfor ikke finder anvendelse.
Betaling sker forud for levering, med mindre andet er aftalt. Kunden kan ikke foretage modregning i beløbet og kunden kan ikke tilbageholde eller nægte betaling grundet forsinkelse, reklamation eller modkrav vedrørende den konkrete ydelse eller produktleverance.
Ved overforfalden betaling vil der blive opkrævet rykkergebyr, samt 2 % i månedlige rente pr. påbegyndt måned. Desuden forbeholder Kpa Inventar ApS sig ejendomsretten på de købte varer indtil det fulde fakturabeløb er betalt.
Garanti ved nye varer
Kpa Inventar mener at alle kunder skal have frit valgt til at vælge den garanti og sikkerhed i de ønsker. Vi udsteder 1 års garanti på dele (komponentgaranti). Dette gælder således ikke på timeløn til fejlfinding og udbedring. Yderligere garanti kan tilkøbes.
Vores udstyr er robust, pålidelig og har en meget lav fejlrate og er derfor et sikkert valg til jeres restaurant. Der er forudsætning for kompnent-garantien at der er foretaget korrekt installation, betjening og vedligeholdelse i garantiperioden. Nye dele leveres indenfor landets grænser og omfatter ikke nogle former for arbejdsløn til udskiftning eller fejlfinding. Reservedele leveres hurtigst muligt og haves som regel på lager – ellers piller vi en reservedel fra et af vores tilsvarende lagerprodukter. Hurtighed i form af service ved vi er vigtigt for vores kunder. Vi bestræber os naturligvis på at gøre dette så gnidningsfrit for alle parter. Der kan dog forekomme leveringstid på enkelte komponenter i nogle tilfælde. Kpa Inventar ApS kan ikke stilles til ansvar for driftstab, erstatning vedr. midlertidige løsninger eller lign. Vi har mulighed for at sælge en garanti incl. service og arbejdsløn på nye produkter, dette er dog tilkøb og skal oplyses senest 7 dage efter levering. Desuden vil vi ofte have mulighed for at udleje midlertidigt udstyr til særdeles gunstige priser.
Det er kundens ansvar at kontrollere at garantien er som aftalt inden fakturaen bliver betalt. Ved betaling anses garantiforpligtelsen som angivet på fakturaen for at være gældende. Er der intet nævnt vil garantien være på 1 år for reservedele som nævnt ovenfor. Såfremt kunden har en åbenstående, overforfalden saldo, vil alt garantiforpligtelse bortfalde fra Kpa Inventar ApS side indtil det fulde udestående er betalt.
Garanti ved udstillingsmodeller
For udstillingsmodeller og demo-modeller gives der 6 mdr. garanti på dele til udstyret. Denne garanti omfatter ligeledes ikke omkostninger til udskiftning af delene.
Garanti på brugte møbler
Ved produkt som er defekt ved levering står Restaurantinventar for udbedring / omlevering eller tilbageførsel af fakturabeløbet. Herefter giver Restaurantinventar.dk / Kpa Inventar ApS ikke garanti på brugte møbler med mindre andet særskilt er skrevet på fakturaen. Det er kundens ansvar at kontrollere at garantien er som aftalt inden fakturaen bliver betalt. Ved betaling anses garantiforpligtelsen som angivet på fakturaen for at være gældende. Er der intet nævnt er der ikke garanti på varen. Kpa Inventar ApS garanterer naturligvis for varens funktionalitet – virker varen ikke ved modtagelsen skal der reklameres senest 24 timer efter modtagelse af dit storkøkkenudstyr. Dog kan Kpa Inventar ApS også sælge varer angivet som defekt eller ”afhentningspris” som angiver at varen ikke kan forventes at kunne fungere efter hensigten ved modtagelsen. Ved åbenstående, overforfalden saldo, vil alt eventuelt garantiforpligtelse bortfalde.
Forbehold vedr. salg, tekniske oplysninger, vejledning mv.
Vi tager forbehold for tryk- og tastefejl, samt udgåede møbler. Vær endvidere opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver, stand og udstyr 100% på billeder. Kpa Inventar ApS kan desuden ikke drages til ansvar for forsinkelser hos vores speditør samt leverandører i forbindelse med levering.
Produktinformationer, illustrationer, tekniske data mv. skal kun anses som vejledende. Ønskes et bindende svar på disse oplysninger, skal dette udstedes skrifteligt fra Kpa Inventar ApS.
Kunden har det fulde ansvar for at udvælge udstyret til den ydelse, som ønskes påtænkt. Det er kundens ansvar at der kan opnå de forventede resultater og funktionalitet med udstyret samt at denne kan fungere i det miljø hvor udstyret er tiltænkt at skulle benyttes.
Restaurantinventar.dk tager ikke ansvar for udstyr, som er ukorrekt monteret og eventuelle farer der opstår i denne forbindelse. Desuden er det altid købers forpligtelse at dobbelttjekke at udstyret køb hos Restaurantinventar.dk lever op til gældende lovgivning og restriktioner som er til stede på varens endelige destination.
Forsinkelse med levering
Restaurantinventar.dk er ikke ansvarlig for forsinkelse med leveringen, såfremt forsinkelsen skyldes force majeure eller forsinkelse opstået ved ekstern part. Alle forhold udenfor sælgers kontrol – herunder også importforbud, arbejdskonflikter mv. er ligeledes ikke sælgers ansvar.
Leveringstidspunkt udskydes med det antal dage, som Kpa Inventar ApS afventer information, evt. depositum eller på anden måde mangler at opfylde evt. formaliteter eller aftalte vilkår.
I tilfælde af forsinkelse vil rettidig leveringstiden således blive udskudt med et tidsrum svarende til hindringens varighed.
Ved øvrig forsinkelse kan køber hæve aftalen, såfremt sælger ikke har leveret senest 30 dage efter at have modtaget skriftligt krav om levering fra køber.
Mangler og produktansvar
Kpa Inventar ApS´ ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til enten at foretage omlevering, afhjælpning af manglen eller tilbyde kunden et af Kpa Inventar ApS fastsat afslag i købesummen.
For produktansvar er Kpa Inventar ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvarsloven, der ikke kan fraviges ved aftale. Kpa Inventar ApS fraskriver sig ansvar for produktskader på ethvert andet grundlag. Produktansvaret kan ikke beløbsmæssigt ikke overstige dækning på Kpa Inventar ApS´ produktansvarsforsikring.
Sælger kan i garantisager (se særskilt afsnit omkring garanti) kræve at foretage udbedring, omlevering eller efterlevering, såfremt dette kan ske uden væsentlig ulempe for køber. Ombytning og deraf følgende ind/ud, op og nedbæring vurderes ikke at være en væsentlig ulempe idet sælger udelukkende forpligter sine leverancer til kantstenslevering, hvorfor returvarer er efter samme regelsæt. Køber kan ikke hæve handlen helt eller delvist eller på anden måde kræve afslag eller erstatning, medmindre sælger har udvist grov uagtsomhed eller forsæt. Det kan ikke anses for at være en mangel, såfremt der ikke forefindes dansk manual.
Kunden forpligter sig til straks og senest ugedagen efter modtagelsen af en leverance at foretage kontrol af ydelsens / leverancen. Ved denne kontrol skal der kontrolleres for eventuelle mangler, hvis der konstateres nogle, skal disse omgående reklamere skrifteligt til Kpa Inventar ApS.
Sælger er kun ansvarlig for produktskader i forhold til køber, såfremt det bevises at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af sælger. Med mindre der godgøres at sælger har handlet groft uagtsomt eller forsætligt, er sælger ikke produktansvarligt for følgende: Skader på fast ejendom eller løsøre, som indtræder mens det leverede er i købers besiddelse, Skader på produkter, der er fremstillet af køber, Skader på produkter, hvori de af køber eller tredjemand fremstillede produkter indgår.
Såfremt sælger måtte blive pålagt produktansvar overfor tredjemand, er køber forpligtet til at holde sælger skadesløs i samme omfang som sælgers ansvar ved ovennævnt bestemmelser er begrænset i forhold til køber.
Kpa Inventar ApS tager ikke ansvar for udstyr, som er ukorrekt monteret og eventuelle farer der opstår i denne forbindelse. Desuden er det altid købers forpligtelse at dobbelttjekke at udstyret køb hos Kpa Inventar ApS lever op til gældende lovgivning og restriktioner som er til stede på varens endelige destination. Samt at udstyret er godkendt til det specifikke formål kunden ønsker at benytte dette til. Dette gælder ligeledes at udstyret er monteret, installeret og benyttes efter gældende lovgivning.
Ansvarsbegrænsning
Køber kan ikke rejse krav om erstatning af nogen art, herunder driftstab, avancetab, følgeskader eller andre indirekte tab, således kan sælgers ansvar begrænses til udelukkende at kunne henføres til det leverede udstyr.
Restaurantinventar.dk tager ikke ansvar for udstyr, som er ukorrekt monteret og eventuelle farer der opstår i denne forbindelse. Desuden er det altid købers forpligtelse at dobbelttjekke at udstyret køb hos Restaurantinventar.dk lever op til gældende lovgivning og restriktioner som er til stede på varens endelige destination set i forhold til det brug, som brugeren af udstyret har tænkt sig.
Værneting
Enhver tvist mellem sælger og køber afgøres ved retten i Herning med sædvanlig appeladgang.
Fravigelse fra købeloven
Betingelserne for køb ved Kpa Inventar ApS afviger fra købelovens bestemmelser. Kpa Inventar ApS benytter sig af købelovens bestemmelse om aftalefrihed mellem professionelle ved alle B2B-køb.
Tilbud uden udløbsangivelse udsendt pr. mail, brev eller pr. telefon kan uden forudgående advarsel annulleres uden begrundelse.
Fortrolighedspolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse
Restaurantinventar.dk betingelser er senest opdateret d. 01/10/2017.